2018. 04. 19. 12:53
Wilhelm Bora
A Nemzeti Adó-és Vámhivatallal kapcsolatos ügyek 2018. január 1-től minden adózó, illetve ügyfél számára teljes egészében elektronikus úton intézhetővé váltak. Az elektronikus kapcsolattartás a vállalkozási tevékenységet nem folytató természetes személyek kivételével mindenki számára kötelező. (egyéni vállalkozóknak is)
Sokakban felmerül a kérdés, mi történik, ha az adózó/ügyfél számára elektronikusan kézbesített küldeményt nem nyitják meg.
A kérdésre a választ az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (továbbiakban: Air.) és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) adja meg.
Az Air. 79. § (3) bekezdése előírja, hogy elektronikus kapcsolattartás esetén a kézbesítésre az Eüsztv. 14. § (4) bekezdését kell alkalmazni.
Ennek alapján a hivatalos elérhetőségre (Cégkapu, Ügyfélkapu) kézbesített küldemény kézbesítettnek minősül, ha a küldemény átvételét a címzett megtagadta, a megtagadásra vonatkozó igazolásban feltüntetett időpontban, vagy ha a küldeményt a címzett kétszeri értesítése ellenére nem vette át, a második értesítés igazolásban feltüntetett időpontját követő ötödik munkanapon.
A kézbesítéshez fűződő joghatások tehát ugyanúgy beállnak az elektronikusan kézbesített küldemények esetében is, mint a postai úton kézbesített küldeményeknél.
§
Hozzászólás